ویکی‌پدیا:دییشدیرمه سیاستی: نوسخه‌لر آراسینداکی فرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Koroğlu (دانیشیق | چالیشمالار)
Created page with " ویکی‌پدیا مین‌لر دییشدیریجی‌نین امگی‌نین نتیجه‌سی‌دیر. اوْن‌لار هر گۆن اۆز آراشدیرما، بیل..."
 
Koroğlu (دانیشیق | چالیشمالار)
خط ۱۶:
===در ویرایش‌های عمده محتاط باشید: گفتگو کنید ===
''در ویرایش‌های عمده محتاط باشید: تلاش کنید ابتدا این ویرایش‌ها را به بحث بگذارید.'' در حذف یا جایگزینی بخش‌های بزرگ، بهترین راه معمولاً پیشنهاددادن تغییرات در صفحهٔ بحث است تا از [[وپ:جنگ ویرایشی|جنگ ویرایشی]] جلوگیری شود و مانع خیال‌های نابجا در دیگران یا شما (اگر زحمات زیادی که برای مقاله کشیده‌اید توسط دیگران رد شده است) شود. آنچه از دید یک نفر بهبود تلقی می‌شود، از دیگری ممکن است بی‌حرمتی باشد و هیچ‌کس دوست ندارد زحماتش بدون هشدار قبلی «نابود» شوند. اگر تصمیم دارید خیلی جسور باشید، مراقبت بیشتری برای توجیه‌کردن تغییراتتان به صورت دقیق و با تمام جزئیات در صفحهٔ بحث به خرج دهید. این کار احتمال اینکه ویرایش‌گران دیگر در پایان کارتان کل ویرایش‌های شما را به عقب و جلو واگردانی کنند تا به ویرایش مناسب دست یابند کاهش می‌دهد. برای آسانیدن گفتگو پیرامون تغییرات عمده (بدون اینکه صفحهٔ بحث را سیاه کنید)‌، می‌توانید یک پیش‌نویس در [[ویکی‌پدیا:صفحه‌های کاربری|زیرفضای کاربری‌تان]] ایجاد کنید (مانند [[کاربر:مثال/طرح‌نما]]) و به آن در صفحهٔ بحث مقاله پیوند دهید.
 
 
 
===آنجاق ویکی‌پدیا بیر دانیشیق فوْرومو دئییل===
بیر مقاله‌نی جسارت ایله دییشدیرسز یا دا قاباقجا اوْ قوْنودا دانیشیق صفحه‌سینده بیر بحث آرتیرساز، ویکی‌پدیانین دانیشیق فوْرومو اوْلمادیغینی اۇنوتمایین. داها آرتیق بیلگی‌لر اۆچون [[ویکی‌پدیا:معاشرت آدابی|معاشرت آدابی]]نا باخین.
چه تصمیم داشته باشید مقاله‌ای را با جسارت تمام ویرایش کنید، چه بخواهید ابتدا با دقت تمام موضوع را در صفحهٔ بحث به بحث بگذارید، نخست به خاطر بیاورید که ویکی‌پدیا یک انجمن گفتگو نیست. ویکی‌پدیا می‌تواند بسیار پرتکاپو باشد و برای کل این پروژه بهتر است که انرژی‌مان را روی بهبود مقاله‌ها متمرکز کنیم تا بحث روی نظرهای شخصی و عقاید. در [[ویکی‌پدیا:آداب معاشرت]] توضیحات بیشتری در این مورد وجود دارد.
 
== سیاست‌لرله یؤنرگه‌لرین دییشدیرمه‌سی==