ویکی‌پدیا:قوْروما سیاستی: نوسخه‌لر آراسینداکی فرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۴۹:
* شدید واندالیزم آلتیندا اوْلان مقاله‌لر
* کوْپی‌رایتی نقض ائدن مطلب متنینده یازیلان مقاله‌لر.
* [[ویکی‌پدیا:دیری‌لرین بیوقرافی‌سی|دیریلرین بیوقرافی‌سی]] سیاستینه ضید دییشدیرمه‌سی اوْلان دیریلر مقاله‌سی.
* مقاله‌های افراد زنده که ویرایش‌های متناقض با [[ویکی‌پدیا:زندگی‌نامه زندگان|زندگی‌نامه زندگان]] در آنها صورت می‌گیرد
 
سئچیلمیش و یاخشی مقاله‌لردن سوای آیری موردلرده اوْلونمامیش واندالیزملر قاباغینی آلماق اۆچون یوْخلاما قوْروماسینا گرک یوْخدور.یاریم قوْروما کیمی، اوستونده چیرپیشما اوْلوب، آد یازدیرمامیش دییشدیرنلر ضررینه تبعیض احتیمالی اوْلان صفحه‌لرده یوْخلاما قوْروماسی '''قۇرولمامالیدیر'''. دییشدیرمه‌سی یۇخاری اوْلان صفحه‌لرده بۇ نوع قوْروما یئرینه یاریم‌قوْروما اعمال اوْلونمالیدیر.
به استثنای مقاله‌های خوب و برگزیده، حفاظت نیازمند به بازبینی نباید به عنوان اقدامی پیشگیرانه در مقابل خرابکاری که هنوز صورت نگرفته اعمال شود. همچون نیمه حفاظت، حفاظت نیازمند به بازبینی در صفحه‌های دارای مناقشه بر سر محتوی در صورتی که خوف آن رود که باعث تبعیض به ضرر گروهی از کاربران (کاربران ثبت‌نام نشده) می‌شود '''هرگز''' نباید بکار رود. حفاظت نیازمند به بازبینی نباید برای صفحه‌های دارای مشارکت خیلی بالا استفاده شود، حتی اگر این صفحه‌ها دارای معیارهای ذکر شده در قبل باشند، بلکه باید نیمه حفاظت اعمال شود.
 
بعلاوه، مدیران می‌توانند حفاظت نیازمند به بازبینی را بطور موقت برای صفحه‌هایی که در معرض خرابکاری یا اخلالگری گسترده اما موقت هستند (مثلاً به دلیل توجه رسانه‌ای) اعمال کنند، در صورتی که قطع دسترسی کاربران درگیر عملی نباشد. همچون انواع دیگر محافظت‌ها، بازهٔ زمانی محافظت باید متناسب با مشکل باشد. حفاظت نیازمند به بازبینی بی‌پایان تنها باید در مواردی بکار رود که اخلالگری جدیِ طولانی‌مدتی در کار باشد.
خط ۱۶۰:
[[file:Padlock-red.svg|75px|left|سوْن‌سۇز قوْروما]]
{{میان بر|وپ:قیرمیز قفل|وپ:سوْن‌سۇز قوْروما}}
ویکی‌پدیا بعضی بولوملری دایمیدایما [[مدیاویکی]] یولو ایله قوْرونور. [[راهنما:فضای نام مدیاویکی|فضای نام مدیاویکی]] که بخش‌هایی از رابط‌های سایت را تعریف می‌کند تحت حفاظت کامل است و مدیران نیز قادر با خروج از حفاظت آن نیستند. هم‌چنین سیستم ویکی‌پدیا به طور خودکار صفحه‌های [[CSS]] و [[جاوااسکریپت]] هر کاربر مانند [[کاربر:مثال/monobook.css]] یا [[کاربر:مثال/cologneblue.js]] را به صورت حفاظت‌شدهٔ کامل در می‌آورد به طوری که فقط توسط صاحب آن حساب کاربری و مدیران قابل ویرایش باشد. چنین حفاظتی برای هر زیرصفحهٔ کاربری با پسوند «css.» یا «js.» اعمال می‌شود<!-- whether an equivalent MediaWiki skin exists or not -->. مدیران می‌توانند در چنین صفحه‌هایی تغییر ایجاد کنند، مثلاً برای حذف اسکریپت کاربری که بطور نامناسبی استفاده شده است.
 
اۆستده‌کی‌لردن آرتیق بۇنلاردا سوْن‌سۇز قوْرونورلار: