ویکی‌پدیا:ایشلدن صفحه‌لری: نوسخه‌لر آراسینداکی فرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۵:
{{ایشلدن صفحه‌سی}}
 
اؤز ایشلدن صفحه‌نیزده ویکی‌پدیایا مربوط اوْلان یازی‌لاری آرتیرا بیلرسینیز. نظرده آلین، [[وپ:دئییل|ویکی‌پدیا بیر پۇل‌سۇز هاست، وبلاق یوْخسا ایجتیماعی شبکه دئییل]] و اوْنا گشره سیز ایشلدن صفحه‌نیزدن بیر home page کیمی فایدالانا بیلمزسینیز. سیز تکجه صفحه‌نیزه ویکی‌پدیادا گؤره‌جگینیز ایش‌لر و اوْنون قاباغینا گئتمه‌سینه مربوط اوْلان معلومات‌لاری آرتیرا بیلرسینیز. صفحه‌نیزده چالیشمالارینیزی و ویکی‌یه گؤره باخیشینیزی آیری‌لارلا پایلاشا بیلرسینیز. بیر مودت ویکی‌پدیادا اۇزاق اوْساز، صفحه‌نیزده <nowiki>{{ویکی‌مورخصی}}</nowiki> کیمی شابلون‌لاری قوْیماق‌لا بیلیندیره بیلرسینیز.
اؤز ایشلدن صفحه‌نیزده ویکی‌پدیایا مربوط اوْلان یازی‌لاری آرتیرا بیلرسینیز. نظرده آلین، [[وپ:دئییل|ویکی‌پدیا یک میزبان رایگان، وب‌نوشت، تهیه‌کنندهٔ فضای وب و یا وبگاه شبکه‌های اجتماعی نیست]] و به همین خاطر شما حق ندارید از صفحهٔ کاربری‌تان به‌عنوان یک صفحهٔ خانگی (home page) در وب استفاده کنید. شما می‌توانید صفحهٔ کاربری‌تان را به‌عنوان مکانی برای سازماندهی کارهایی که در ویکی‌پدیا انجام خواهید داد، در نظر گیرید، و پیوندی به مقالاتی که مرتباً به آن‌ها سر خواهید زد در آن ایجاد کنید. همچنین از آن به‌عنوان کمکی به دیگر کاربران جهت آشناکردن آنها با همکارشان در ویکی‌پدیا (یعنی خود شما) استفاده کنید.
 
یک شروع خوب می‌تواند افزودن کمی اطلاعات درمورد خودتان، به‌عنوان مثال، مواردی مانند روش برقرارکردن ارتباط با شما (پست الکترونیکی، پیام فوری و غیره)، تصویری از خودتان، نام واقعیتان، محل اقامت و اطلاعاتی درمورد تخصص و علاقه‌تان، آنچه را دوست دارید و آنچه را دوست ندارید، صفحهٔ شخصیتان و مواردی از این دست باشد. واضح است که این موارد بستگی به میزان علاقهٔ شما به حفظ حریم خصوصیتان دارد، و هیچ الزامی وجود ندارد که این اطلاعات را در صفحهٔ کاربری‌تان وارد کنید.
 
همچنین می‌توانید از صفحهٔ کاربری‌تان برای استفادهٔ بهینه‌تر از ویکی‌پدیا بهره ببرید: می‌توانید کارهای در دست اقدام، برنامه‌های آینده، یادآوری‌ها، پیوندهای مفید و موارد مشابهی در صفحهٔ کاربریتان داشته باشید. همچنین خوب است که به‌عنوان یک [[وپ:گودال|صفحه تمرینِ]] کمکی از آن بهره ببرید.
 
استفادهٔ دیگر می‌تواند آگاه‌کردن دیگران از فعالیتهای شما در ویکی‌پدیا و نظرات شما درمورد ویکی‌پدیا باشد. پس ممکن است طرحهای جاری، خلاصه‌ای از فعالیت‌های اخیرتان بر روی ویکی‌پدیا و نظرات (سازنده)تان درمورد مقالات و سیاستهای ویکی‌پدیا را در آن قرار دهید. اگر قرار است مدتی در ویکی‌پدیا فعالیت نداشته باشید می‌توانید در صفحهٔ کاربریتان به آن اشاره کنید (مثلاً با استفاده از الگوی <nowiki>{{ویکی‌مرخصی}}</nowiki>).
 
=== ایشلدن آلت‌صفحه‌لری نئجه؟ ===
سطر ۴۴ ⟵ ۳۸:
 
== ایشلدن صفحه‌م‌ده نه‌لر اوْلا بیلمز؟ ==
{{میان‌بر|وپ:کاربرایشلدن#نیستدئییل}}
به‌طورکلی، تمرکز محتوای صفحات کاربری باید بر افزایش همکاری مؤثر با ویکی‌پدیا باشد؛ بنابراین، صفحهٔ کاربری شما جای اطلاعات مرتبط با مشارکت‌های شما با این پروژه‌است<ref>WP:NOTBLOG</ref> و نباید در صفحهٔ کاربری خود مطالبی بگذارید که از اساس با ویکی‌پدیا نامرتبط است. [[وپ:نیست#ویکی‌پدیا یک میزبان رایگان، وب‌نوشت، فراهم‌کنندهٔ فضای وب و یا وبگاه ارتباطات اجتماعی نیست|ویکی‌پدیا یک ارائه‌کنندهٔ خدمات میزبانی نیست]]، پس صفحات کاربری شما صفحات شخصی شما نیستند. صفحهٔ شما باید شامل اطلاعاتی دربارهٔ شما به‌عنوان یک [[ویکی‌پدیا:ویکی‌پدیانویسان|ویکی‌نویس]] باشد.
 
بۇنلار ایشلدن صفحه‌لرینده اوْلمامالی‌دیر:
برخی از مواردی که نباید در صفحه‌های کاربری قرار گیرد:
{{Navbox subgroup
 
|group1= ویکی‌پدیا هدف‌لرینه مربوط اوْلمایان یازی‌لار، دانیشیق‌لار و چالیشمالار.
|group1= نوشته‌ها، اطلاعات، بحث‌ها{{سخ}}و فعالیت‌هایی که دقیقاً با{{سخ}}اهداف ویکی‌پدیا مرتبط نیستند
|list1=
* یک وب‌نوشت شامل فعالیت‌هایی از شما که نامرتبط با ویکی‌پدیاست
* ویکی‌پدیایا مربوط اوْلمایان گئنیش دانیشیق‌لار
* مباحث گستردهٔ نامرتبط با ویکی‌پدیا
* نظراتگئنیش شخصی گستردهباخیش‌لار
* مطالب پرحجمی که هیچ شانسی برای سودمندبودن برای پروژه، کاربران ویکی‌پدیا و یا مقالات این دانشنامه ندارند. مثلاً مطلبی که [[وپ:تحقیق|تحقیق دست اول]] است و یا موضوعش دانشنامه‌ای نیست، شانسی برای قابل استفاده شدن در ویکی‌پدیا ندارد و باید حذف شود.
* هر محتوایی که بیشتر جنبهٔ سرگرمی داشته باشد تا جنبهٔ دانشنامه‌ای،<ref>WP:UP#GAMES</ref> به‌ویژه درمورد افرادی که در پروژه (ویکی‌پدیا) فعال نیستند. همچنین، شما اجازه ندارید از صفحات کاربری برای یارگیری و تشکیل جبهه‌ای برای مخالفت با یک کار یا یک فرد استفاده کنید.
* بحث و گفتگو با افرادی که درگیر فعالیت‌های پروژه نیستند.
 
|group2= مطالبتبلیغاتی یازی‌لار و لینک‌های تبلیغاتیلینک‌لر<ref>WP:NOTSOAPBOX</ref>
|list2=
* تبلیغویکی‌پدیایا دربارهٔمربوط یکاوْلمایان فرد،بیر شخص، گروه، شرکت، سازمان،تشکیلات و یا یکباخیش دیدگاه،اۆچون که نامرتبط با ویکی‌پدیاستتبلیغ.
 
|group3= موارد جنجال‌برانگیز یا [[وپ:حمله]]{{سخ}}که نامرتبط با دانشنامه‌نویسی باشد<ref>WP:UP#POLEMIC</ref>
سطر ۶۷ ⟵ ۶۰:
* کاربران نباید اطلاعات منفی درمورد سایر کاربران در فضای عمومی قرار دهند. اگر قرار نیست از چنین اطلاعات سریعاً در جایی استفاده شود. نگهداری فهرستی از تفاوت ویرایش‌های خطا، اشتباهات کاربر و یا نقد افراد در فضای کاربری جایز نیست.
 
|group4=شخصی اطلاعات شخصیمعلومات
|list4=
* اطلاعات شخصیِ پرحجم و بی‌مورد که نامرتبط با ویکی‌پدیاست. (می‌توان از اطلاعات شخصی محدود کاربران چشم‌پوشی کرد.<ref>WP:UP#DELETE</ref>)
* آیری شخصین رضایت‌سیز شخصی معلوماتین پایلاشماق
* نوشتن اطلاعات شخصیِ هر فردی بدون رضایت وی
 
|group5=ایشلدن صفحه‌لری ویکی‌پدیا ایچینده‌کی‌لردن آیری اوْلمالی‌دیر.
|group5=صفحهٔ کاربری باید جدا از{{سخ}}محتوای ویکی‌پدیا باشد
|list5=
* نمی‌توانید از تصاویری که مشمول قانون «استفادهٔ منصفانه» می‌شودند، در صفحهٔ کاربریتان استفاده کنید.
* نمی‌توانید از رده‌ها و برخی الگوها که مخصوص مقالات ویکی‌پدیاست در صفحهٔ کاربریتان استفاده کنید. از قراردادن صفحهٔ کاربری خودتان در رده‌هایی که برای مقالات ویکی‌پدیا استفاده می‌شود پرهیز کنید. پس اگر ردهٔ [[:رده:اهالی تهران|اهالی تهران]] برای مقالاتی که راجع به افراد سرشناس تهرانی نوشته شده به کار می‌رود، و شما هم تهرانی هستید، صفحهٔ کاربری‌تان را در این رده قرار '''مدهید'''. اگر هدف شما فقط این بوده که پیوندی به ردهٔ اهالی تهران در صفحهٔ کاربری خودتان بگذارید، در آن صورت فراموش مکنید که بعد از <nowiki>‏[[</nowiki> یک علامت دو نقطه (:) هم اضافه کنید. مثال: <nowiki>[[:رده:اهالی تهران]]</nowiki>.
 
|group6=صفحه‌هاییمقاله‌یه کهبَنزَر شبیهایشلدن به{{سخ}}صفحه‌های ویکی‌پدیا هستندصفحه‌لری.<ref>WP:FAKEARTICLE</ref>
|list6=
|below=
سطر ۸۹ ⟵ ۸۲:
مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا نسبت به کاربرانی که در صفحهٔ کاربری‌شان ادعای غیرواقعی درمورد هویت یا سوابق علمی‌شان بکنند، دید خوبی ندارند. همین مسئله درمورد کاربرانی که در صفحهٔ کاربری‌شان ظاهر صفحات دیگر نرم‌افزار [[مدیاویکی]] را شبیه‌سازی کنند وجود دارد.
 
{{عنوان بخش|مقاله‌نما}}
 
=== مقاله‌یه بَنزَر صفحه‌لر ===