ویکی‌پدیا:واندالیزم: نوسخه‌لر آراسینداکی فرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱:
{{ویکی‌پدیا سیاست‌لری|وپ:واندالیزم|وپ:وان}}
{{پرینسیپ}}
{{سیاست بیر باخیش‌دا|.}}
{{قیسا یول|وپ:و}}
{{قیسا یول|وپ:واندال}}
 
'''خرابکاری''' به هرگونه افزودن، زدودن و تغییر مطلب '''عمدی برای ضربه‌زدن به دانشنامه''' اطلاق می‌شود. معمول‌ترین نوع خرابکاری جایگزینی متن موجود با الفاظ رکیک، خالی‌کردن صفحه یا افزودن مطالب بیربط و خزعبلات است.
'''واندالیزم -''' ویکی پئدییانین موعتبرلییینه و نوفوذونا قصدن خیلل یئتیرمک مقصدی ایله مقاله لرین مضمونونون سیلینمه سی، ضررلی علاوه لرین ائدیلمه سی.
 
هرگونه کوشش برخاسته از [[ویکی‌پدیا:فرض حسن نیت|حسن نیت]] برای ارتقای سطح ویکی، حتی اگر ناشیانه، با بی‌مبالاتی و خام‌دستانه باشد، خرابکاری نیست. به علاوه ویرایش‌های به‌ظاهر بداندیشانه اگر به وضوح نیت بد را نشان ندهند خرابکاری به حساب نمی‌آیند.
واندالیزم اوزونو اساسن کئیفیتلی مقاله نین مضمونونون تحقیر، سویوش و قراففیتی ایله، یا دا اونون مووضوعسونا تامامیله دخلی اولمایان متنله ده ییشدیریلمه سینده گوستریر. تجروبه سیزلیکدن و یا بیلمیه رکدن مقاله نین مضمونوندا یانلیش دوزه لیشلرین ائدیلمه سی واندالیزم کیمی دیرلندیریلمیر.
 
خرابکاری تخطی از سیاست‌های ویکی‌پدیا تلقی می‌شود؛ بنابراین باید کشف شده و با آن برخورد شود. اگر خودتان نمی‌توانید با آن برخورد کنید از دیگران کمک بخواهید.
اصلینده، واندالیزم ویکی پئدییا اوچون ائله ده بویوک تهلوکه دئییل. بئله کی، مقاله ده ائدیلمیش بوتون ده ییشیکلیکلر خوصوصی وئریلنلر بازاسیندا ساخلانیلیر. بونونلا دا واندال اینفورماسییانی بوتونلوکله محو ائده بیلمیر. مقاله ده واندالیزم علامتلری گورن ایسته نیلن ایستیفاده چی اونون کورلانمیش وئرسییاسینی گئری چئویریب سونونجو نورمال وئرسییانی برپا ائده بیلر. ایستاتوسوندان آسیلی اولمایاراق بوتون ایستیفاده چیلر بو حوقوقا مالیکدیرلر. واندالا خبردارلیق ائتمک اوچون اونون موزاکیره صحیفه سینه " شابلون:واندالیزم Şablon:Vandalizm " یئرلشدیرمک کیفایتدیر.
 
بسیاری از خرابکاری‌ها عظیم و چشمگیر نیستند و نیز همه تغییرات بزرگ و جنجال‌برانگیز، خرابکاری محسوب نمی‌شوند. باید دقت خاصی مبذول شود که آیا اطلاعات جدید وارد شده، درست است یا خیر و آیا تغییر، خرابکاری محسوب می‌شود یا نه.
واندالیزمله مشغول اولانلارلا ویکی پئدییانین اینکیشافینا تمنناسیز خیدمت ائدنلرین سایی تخمینن عئینی اولدوغوندان ایستیفاده چیلره یارادیلمیش بو شراییط و وئریلمیش حوقوقلار سوندا ایکینجیلرین خئیرینه ایشله ییر. بئله کی، مقاله لره ضرر وورماق بو ضرری آرادان قالدیرماقدان داها چوخ واخت طلب ائدیر.
 
اگر با خرابکاری کاربری مواجه شدید با یکی از [[ویکی‌پدیا:فهرست مدیران|مدیران]] تماس بگیرید یا در صفحه بحث کاربر خرابکار، یکی از الگوهای خرابکاری را ثبت کنید.
حاضیردا ویکی پئدییادا حتتا ان بویوک واندالیزمین نتیجه لری بئله بیر قایدا اولاراق قیسا زامان ایچینده آرادان قالدیریلیر.
 
== انواع خرابکاری ==
معمولترین انواع خرابکاری در ویکی‌پدیا از قرار زیرند:
 
;خالی‌کردن: حذف تمام یا بخش بزرگی از نوشتار (و معمولاً جایگزینی آن با الفاظ رکیک).
;هرزنامه (اسپم): افزودن پیوندهای بیرونی و نامناسبِ تبلیغاتی و یا تبلیغ برای خود.
== واندالیزمین نوعلاری ==
;ربات خرابکار: برنامه یا رباتی که تعداد فراوانی (صدها یا هزاران) مقاله را خالی می‌کند یا پیوندهای تبلیغاتی در آنها می‌گذارد.
;خرابکاری بچگانه: پاک کردن صفحه‌ها یا افزودن پیام‌های بچگانه.
;خرابکاری آب‌زیرکاهانه: کشف این گونه خرابکاری دشوارتر است. افزودن اطلاعات غلط (چاه‌نمایانه) تغییر تاریخ‌ها نمونه‌هایی از این گونه خرابکاری‌اند.
;خرابکاری برای جلب توجه: افزودن فحش و ناسزا یا استفاده از نام‌های کاربری زشت و جایگزینی مقالات با نوشتارهای مسخره‌آمیز.
;خرابکاری در صفحه کاربری: جایگزینی متن صفحه‌های کاربری با فحش و الفاظ رکیک.
;خرابکاری تصویری: بارکردن عکس‌های تحریک‌آمیز، شعارهای سیاسی و غیره. همچنین بارکردن چندین و چندبارهٔ یک تصویر فاقد منبع و اجازهٔ تکثیر، حتی پس از تذکر، خرابکاری به حساب می‌آید.
;سواستفاده از برچسب‌ها: <nowiki>{{نامزد حذف}}</nowiki>کردن‌های برخاسته از سو نیت برای مقاله‌هایی که سزاوار حذف نیستند و خرابکاری‌هایی از این قبیل
;خرابکاری در الگوها.
;خرابکاری با انتقال صفحه: انتقال صفحه‌ها به صفحاتی با عنوانهای زشت یا بی‌معنی.
;خرابکاری انتقال مسیری: انتقال مسیر دادن مقاله‌ها یا صفحات بحث به تصاویر یا مقالات زشت.
;خرابکاری پیوندی: تغییر مقصد پیوندها با حفظ نام ظاهری.
;خرابکاری جلوگیرانه: برداشتن برچسب‌های تمیزکاری یا حق تکثیر و حذف و ...
;حذف هشدار: حذف برچسب‌های هشدار خرابکاری نیز خرابکاری محسوب می‌شود.
;خرابکاری عجق‌وجقی: جایگزینی اطلاعات مربوط به مبحث با نویسه‌های تصادفی یا فقط افزودن نویسه‌های تصادفی به صفحه: مثلا: «شصکب ینتبداشک»
;تغییر پیام‌های دیگران: ویرایش پیام‌های امضاشدهٔ دیگران به طوری که کاملاً معنی جمله عوض شود. (مثل عوض کردن رای). مورد استثناء حملات شخصی است که تازه بازهم توافق کامل بر سر آن وجود ندارد. مورد استثنای دیگر افزودن امضای «گمنام یا ناشناس» برای پیامهایی با نویسنده‌ای گمنام است.
;حذف نادرست برچسب‌های مناقشه‌ای که توسط دیگران گذاشته شده است: این برچسب‌ها بیانگر آنند که افراد با مقالهٔ مورد نظر مشکل دارند. تا پیش از کسب اطمینان مبنی بر پایان‌یافتن مناقشه برچسب را برندارید. به عنوان یک قانون کلی: برچسب‌های مناقشه را بیشتر از دو بار در ۲۴ ساعت بر ندارید.
;خرابکاری در صفحه بحث: حذف پیام‌های دیگران از صفحه بحث مقالات یا حذف بخشی از آن معمولاً خرابکاری تلقی می‌شود. پاک‌کردن حملات شخصی معمولاً بلامانع است. همچنین بایگانی کردن صفحهٔ بحثی طولانی موردی ندارد. این قانون مشمول صفحهٔ بحث کاربری افراد نمی‌شود. چرا که معمولاً افراد اجازه دارند که پیام‌های خارجی به میل خود حذف کنند.
;خرابکاری در صفحه سیاست‌ها: پاک‌کردن یا تغییر آن بخش از سیاست‌های رسمی ویکی‌پدیا که شخص خرابکار با آن مخالف است، بدون آنکه در این مورد رای‌گیری کند یا به نتیجهٔ رای‌گیری‌های پیشین احترام بگذارد. ایضاح سیاست با تغییر جمله‌بندی (ولی حفظ مضمون) خرابکاری نیست.
;خرابکاری حق‌تکثیری: افزودن دانسته و آگاهانهٔ مطالب دارای حق تکثیر به مقاله‌های ویکی‌پدیا تخطی از سیاست ویکی‌پدیا است و خرابکاری محسوب می‌شود. از آنجا که ممکن است کاربران ندانند که مطلبی دارای حق تکثیر است یا از سیاست ویکی‌پدیا در این مورد آگاه نباشند این کار تنها هنگامی خرابکاری محسوب می‌شود که پس از مشخص شدن حق تکثیر مطلب و تذکرهای لازم تکرار شود.
;خرابکاری ایجاد حساب: درست کردن نام‌های کاربری به‌عمد اهانت‌آمیز خرابکاری محسوب می‌شود چه از نام کاربر استفاده بشود چه نشود.
;سوء استفاده برای تبلیغ: قرار دادن ایمیل در نوشته‌ها و یا تبلیغ سایت یا وبلاگ خود در صفحهٔ دیگران که موضوع متفاوتی دارد.
 
== آنچه خرابکاری نیست ==
واندالیزم مقصد و مئتودلارینا گوره ایکی نوعا بولونور:
کارهای زیر خرابکاری نیستند گرچه گاه چنین نامیده می‌شوند:
 
;آزمایش کاربری تازه‌کار:گاهی کاربران تازه‌ای که دکمهٔ «این صفحه را ویرایش کنید» را کشف می‌کنند می‌خواهند ببینند که آیا واقعاً می‌توانند صفحه را ویرایش کنند یا نه؛ بنابراین فقط چیزکی می‌نویسند تا آزمایش کنند. این خرابکاری نیست. باید با این کاربران به‌گرمی برخورد شده و به [[وپ:گودال|صفحه تمرین]] راهنمایی شوند و به آزمایش‌ها و تمرین‌های خود ادامه دهند. مثلا با استفاده از الگوی{{الگوی|امتحان}}. حتی بعضی وقت‌ها آن‌ها پس از اطلاع از این امر تغییرات خود را وامی‌گردانند.
'''1.1 مقصدلرینه گوره:'''
 
;آموختن نشانه‌گذاری ویکی و شیوه‌نامه:بعضی از کاربران احتیاج به قدری زمان برای یادگیری زبان نشانه‌گذاری ویکی دارند؛ بنابراین زمانی را صرف آزمایش و امتحان می‌کنند تا مثلاً ببینند چگونه می‌توانند پیوندهای داخلی و خارجی ایجاد کنند. به جای اینکه به آنها انگ خرابکار بزنید، شیوهٔ صحیح و استاندارد کاری را که با آن مشکل دارند به ایشان گوشزد کنید. همچنین می‌توانید آنها را به صفحه [[وپ:ر|راهنما]] ارجاع دهید.
#'''ظارافات خاطیرینه واندالیزم''' — مضمونو ظارافاتدان عیبارت اولان مقاله لرین یارادیلماسی و یا مووجود مقاله لره بو تیپ متنلرین علاوه ائدیلمه سی.
;نقض [[وپ:دبط|دبط]]:درک سیاست «دیدگاه بی‌طرف» برای بسیاری از ما دشوار است. حتی بعضی از ویکی‌نویسان کهنه‌کار نیز، گاه به‌اشتباه مطالبی را به مقاله‌ها اضافه می‌کنند که آنچنان که باید و شاید با سیاست دیدگاه بی‌طرف هماهنگ نیست. هرآینه همهٔ ما کمابیش اسیر تعصبات خویشیم. هرچند جای تاسف دارد اما این خرابکاری نیست!
;ویرایش‌های بی‌باکانه:معمولاً ویکی‌نویسان برای بهترساختن مقاله‌ها در آنها تغییرات اساسی می‌دهند. اکثر ما هنگام ویرایش، بی‌باکانه عمل می‌کنیم. گرچه ممکن است بعضی اوقات پاک یا بازنویسی‌شدن بخش بزرگی از نوشته‌هایمان یا انتقال‌یافتن آن به صفحهٔ بحث به نظرمان خرابکاری بیاید، ولی این خرابکاری نیست.
 
== اشتباه ==
#'''دیقتی جلب ائتمک مقصدی ایله توره دیلن واندالیزم''' — مقاله لره تحقیرائدیجی سوز و جومله لرین، شکیللرین علاوه اولونماسی، تحقیرامیز مقاله لرین یارادیلماسی.
بعضی اوقات، ممکن است بعضی از کاربران مطالب نادرست یا غیردقیقی به مقاله‌ها بیافزایند که به ظن خودشان درست است؛ بنابراین آنها با نیتی خیر، سعی در ارتقای سطح این دانشنامه می‌کنند. اگر معتقدید که مطلبی نادرست به مقاله افزوده شده‌است اول اطمینان حاصل کنید که واقعاً نادرست است. در مرحلهٔ بعد پیرامون صحت واقعیات مطرح شده، با نویسنده (کاربر مورد نظر) به بحث بنشینید.
 
== یکدندگی ==
#'''ایسپم - واندالیزم''' — (اوزونو) رئکلام مقصدی ایله مقاله یه اونون مضمونونا اویغون گلمه یه ن خاریجی کئچیدلرین علاوه اولونماسی.
بعضی از کاربران نمی‌توانند با کاربران دیگری که می‌خواهند با آنان در صفحهٔ بحث مقاله گفتگو کنند به توافق برسند؛ و به تناوب تغییراتی در مقاله می‌دهند که خلاف نظر بقیه است. این جای بسی تاسف دارد ولی خرابکاری نیست. (البته ممکن است مشمول قانون سه‌برگردان شوند). در صورت برخورد با چنین مواردی می‌توانید به صفحهٔ حل و فصل اختلافات رجوع کنید و راهنمایی بجویید.
 
== اذیت و آزار و حملات شخصی ==
#'''ایدئولوژی واندالیزم''' — ویکی پئدییانین طرفسیزلیک پرینسیپینه خیلل گتیرن تحقیرآمیز مقاله لرین یارادیلماسی، دوزه لیشلرین ائدیلمه سی.
سیاست ما در این مورد واضح و روشن است. آزار و همین طور حملات شخصی ممنوع است. بعضی از نمونه‌های اذیت و آزار به شکل خرابکاری (مثلا در صفحهٔ کاربری افراد) است. اما به طور کلی باید به خاطر داشت که اذیت و آزار افراد خرابکاری نیست.
 
== الگوهای خرابکاری ==
#'''آلدادیجی شوخلوق (میستیفیکاسییا Mistifikasiya)''' — ویکی پئدییانین شوهرتینه (رئپوتاسییاسینا reputasiyasına) ضربه وورماق و اوندان ایستیفاده ائدنلری خوشاگلمز وضعیتده قویماق مقصدی ایله یالان معلوماتلارین علاوه اولونماسی.
{|width="750px" border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="margin:1em 1em 1em 1em; border-style:solid;"
|- style="background:#fff;"
! width="20%" | الگو
! width="60%" | نمایش نتیجه
! width="20%" | محل قرار گرفتن در مقاله
|-
| {{جا:[[الگو:امتحان|امتحان]]}}<nowiki>~~~~</nowiki>
|{{امتحان}}
|برای کاربری که به دلیل ناآشنایی به شیوهٔ نوشتن متن‌ها در ویکی‌پدیا به طور غیرعمدی در صفحات خرابکاری آزمایشی انجام داده است. با اعمال این دستور در صفحهٔ بحث کاربر ناوارد پیامی برای او نوشته می‌شود که شامل پیوندهایی جهت راهنمایی و آموزش وی است.
|-
|{{جا:[[الگو:هشدار خرابکاری|هشدار خرابکاری]]}}<nowiki>~~~~</nowiki>
|{{هشدار خرابکاری}}
|در صفحهٔ بحث کاربری که دست به خرابکاری زده‌است ولی نیت بدش هنوز صددرصد بدیهی نیست این الگو را وارد کنید.
|-
|{{جا:[[الگو:هشدار به خرابکار ۲|هشدار به خرابکار ۲]]}}<nowiki>~~~~</nowiki>
|{{هشدار به خرابکار ۲}}
|این آخرین هشدار به خرابکار خواهد بود.
|-
|{{جا:[[الگو:خرابکار|خرابکار]]}}<nowiki>~~~~</nowiki>
|
{| style="border:1px solid #CAA; background-color:#FEE; clear:both;" cellspacing="0"
|-
| style="padding:4px; vertical-align:top"|[[Image:Stop2.png|30px]]
| style="padding:4px;"|شما به خاطر خرابکاری قبلاً چند بار هشدار دریافت کرده‌اید. ادامهٔ این روند می‌تواند به قطع دسترسی شما منجر شود. احتمالاً یکی از مدیران این مساله را به زودی بررسی خواهد کرد.
|}
|برای کاربری که (معمولاً) با هدف و غرض در صفحه‌ای خرابکاری انجام داده است. این پیام نام وی را در فهرستی با نام '''رده:برای اقدام مدیران''' ثبت می‌کند تا مدیران به مساله رسیدگی نمایند.
|-
|{{جا:[[الگو:هشدار فحاشی|هشدار فحاشی]]}}<nowiki>~~~~</nowiki>
|{{هشدار فحاشی}}
|در صفحهٔ بحث کاربری که اقدام به فحاشی در مقالات، صفحات بحث و یا نسبت به دیگر کاربران کرده باشد.
|-
 
|}
#'''قیصاص مقصدی ایله توره دیلن واندالیزم''' — موختلیف سببلرله ویکی پئدییا جمعیتیندن و یا اونون موعه ییه ن عوضولریندن قیصاص آلماق اوصولو.
 
#'''روبین قود (Robin Qud) واندالیزمی''' — " خئییر وئرمک نامینه ضرر وورماق " ، جفنگیات اولدوغونو نوماییش ائتدیرمک اوچون موعه ییه ن قانونلارین پوزولماسی، مقاله لرین غئیری-نورماتیو (غئیری اصولی) لئکسیکالی، ناتورالیستیک تصویرلرله زنگین حیصه لری نین سیلینمه سی.
 
''' 1.2 مئتودلارینا گوره:'''
 
#'''اوشاق واندالیزمی''' — دفعه لرله تکرار-تکرار قراففیتی علاوه اولونماسی و یا صحیفه نین بوتون مضمونونون سیلینمه سی. عادتن ویکی پئدییانین ایمکانلارینی یوخلاماق و یا آرزوولونماز مقاله نی سیلمک مقصدی ایله توره دیلیر.
 
#'''چتین موعه ییه ن اولونان واندالیزم''' (چوخ واخت هم ده '''نانکور واندالیزم''' آدلاندیریلیر) — قصدن آز سایدا یالان اینفورماسییانین علاوه اولونماسی و یا مووجود اینفورماسییانین (کئچیدلرین، تاریخلرین، آیری-آیری سیمووللارین) ده ییشدیریلمه سی.
 
#'''گورونمز واندالیزم''' — صحیفه نین باشلانغیج کودونا وئب صحیفه نین اوزونده گورونمه یه ن تحقیرامیز علاوه لرین ائدیلمه سی و یا یالان معلوماتلارین قئید اولونماسی.
 
#'''آد ده ییشدیرمه واندالیزمی''' — صحیفه لرین آدلاری نین تحقیرامیز، معناسیز و یا آچیق-آیدین مقاله نین مضمونونا اویغون گلمه یه ن آدلارا ده ییشدیریلمه سی.
 
#'''ایستیقامتلندیرمه واندالیزمی''' — ایستیقامتلندیرمه نین تحقیرامیز مقاله لره و یا شکیللره یونلندیریلمه سی، ائلجه ده معناسیز و تحقیرائدیجی ایستیقامتلندیرمه لرین یارادیلماسی.
 
#'''شکیل یوکله نیلمه سی واندالیزمی''' — ادبسیز و یا تخریباتچی شکیللرین یوکله نیلمه سی.
 
#'''مولیف حوقوقلاری واندالیزمی''' — ضرر وورماق مقصدی ایله مولیف حوقوقلاری ایله قورونان متنین مولیفین ایجازه سی اولمادان تکرار-تکرار مقاله یه علاوه اولونماسی.
 
#'''بوت واسیطه سیله واندالیزم''' — چوخلو سایدا (یوزلرله، مینلرله) صحیفه نین خوصوصی پروقرام - بوت واسیطه سیله ده ییشدیریلمه سی (بو جور واندالیزمین ضررلی نتیجه لری ده عادتن آوتوماتیک آرادان قالدیریلیر).
 
#'''گئرییه قایتارما واندالیزمی''' — لازیمی دوزه لیشلرین گئری قایتاریلاراق لغو ائدیلمه سی و یا واندالیزم سجیییه لی دوزه لیشلرین برپا اولوناراق صحیفه یه قایتاریلماسی.
 
#'''شابلونلارین و ایستیفاده چی قوتولاری نین واندالیزمی'''. بو جور واندالیزم عئینی واختدا مووافیق شابلونلارین ایستیفاده اولوندوغو بوتون صحیفه لره ضرر ووردوغونا گوره تهلوکه لیدیر.
 
== هانسی حرکتلر واندالیزم دئییل ==
بعضی حرکتلر واندالیزمه اوخشاسا دا، واندالیزم ساییلمیر. بو حرکتلر آشاغیداکیلاردیر:
 
'''تجروبه سیز ایستیفاده چی نین سیناق ده ییشیکلیکلری.''' تجروبه سیز ایستیفاده چی " رئداکته ائت " دویمه سینی گوررکن دوغرودان دا نییسه رئداکته ائده بیله جگینه امین اولماق اوچون دویمه یه باسیب متنه معناسیز علاوه لر ائدیر. بو واندالیزم دئییل! بئله اولان حالدا داها تجروبه لی ایستیفاده چیلر اونو سالاملامالی و اونا [[Vikipediya:Qaralama dəftəri|قارالاما دفترینه]] ایستیقامتلندیرمه وئرمه لیدیرلر. بونون اوچون خوصوصی شابلونلار اولان و <nowiki>{{tövsiyyə}}</nowiki> (ایکینجی شابلوندان تجروبه سیز ایستیفاده چی دیگر ایستیفاده چی صحیفه لرینی رئداکته ائدرکن ایستیفاده اولونور) شابلونلاریندان ایستیفاده ائتمک گرکدیر.
 
'''تجروبه سیز ایستیفاده چی نین گئنیشلندیریلمیش سیناق ده ییشیکلیکلری.''' بعضاً تجروبه سیز ایستیفاده چی مقاله نی معناسیز مقاله یه چئویره و یا تامامیله اوخوناقسیز حالا سالا بیله جگینی یوخلاماق ایسته ییر. اونون اوچون سادجه ویکی نین ایمکانلارینی اویرنمک ماراقلی اولور. اگر اونون بو ده ییشیکلیکلری لغو اولونسا و یا اونا تووصیییه خاراکتئرلی ساو (ایسماریج – پیام) گوندریلسه بو فعالیتینه سون قویار. آما تجروبه سیز ایستیفاده چی بوندان سونرا دا بو جور " سیناقلارینی " داوام ائتدیررسه، اونون حرکتلری آرتیق واندالیزم ساییلیر.
 
'''ویکینین ایمکانلاری نین اویره نیلمه سی.''' بعضی ایستیفاده چیلر ویکینین ایمکانلارینی اوزلری اوچون قیسا زاماندا موعه ییه ن لشدیره بیلمیرلر. بوندان اوترو اونلارا داخیلی و خاریجی کئچیدلر، جدوللر و س. اوزرینده سیناقلار آپارماغا واخت لازیم اولور. بئله ایستیفاده چیلری واندال کیمی موزاکیره یه چیخارماقدانسا، اونلارا ویکینین تانیش اولمادیقلاری ایمکانلارینی ایضاح ائدین و یا مووافیق معلومات صحیفه لرینه، خوصوصیله ده رئداکته قایدالاری صحیفه سینه ایستیقامتلندیرمه وئرین.
 
'''طرفسیزلییین رعایت اولونماماسی.''' [[Vikipediya:طرفسیزلیک|طرفسیزلیک]] نوقتئیی-نظریندن مقاله لر یازماق او قدر ده آسان دئییل. حتتا ویکی پئدییانین چوخ تجروبه لی ایستیفاده چیلری بئله بعضاً بو معنادا قوصورلو مقاله لر یارادیرلار. دئمک اولار کی، هر بیر اینسان اوز قناعتلرینی (بعضن سهو اولان) دیگرلری نین قناعتلریندن اوستون تورور. اینسان طبیعتی نین بو خوصوصیتی موثبت خوصوصیت کیمی قییمتلندیریلمه سه ده، واندالیزم حساب اولونمور.
 
'''جسارتلی دوزه لیشلر.''' ان اساس ویکی پئدییا پرینسیپلریندن بیری - " جسور اول! " پرینسیپیدیر.بعضی ویکی پئدییاچیلار مقاله لرین کئیفیتینی یاخشیلاشدیرماق مقصدیله اونلاردا بویوک دوزه لیشلر ائدیرلر. یازدیغینیز متنین بویوک حیصه سی نین سیلیندیگینی و یا جیدی صورتده رئداکته اولوندوغونو گورمک سیزه خوش اولماسا دا، بو حرکت واندالیزم دئییل. مودریک ویکی پئدییاچیلار جسارت و سئوگینی بیر آرادا بیرلشدیرمگی باجاریرلار.
 
'''شخصی تدقیقاتلارین علاوه اولونماسی.''' شخصی تدقیقاتلارین علاوه اولونماسی ویکی پئدییادا بو فعالیتی قاداغان ائدن پرینسیپه ضید اولسا دا، واندالیزم کیمی دیرلندیریلمیر.
 
'''سهولر.''' سهولر واندالیزم ساییلمیر. اگر سیز مقاله ده سهو معلوماتین یئر آلدیغینی دوشونورسونوزسه، گومانلارینیزین دوغرو اولوب-اولمادیغینی آراشدیرین و یا فاکتلاری مقاله مولیفلری ایله موزاکیره ائدین. اگر مولیفلر سیزین ایضاحلارینیزا اهمیت وئرمه دن سهو معلوماتلاری یئنه ده مقاله یه علاوه ائدیرلرسه، اونلارین بو حرکتی نین سببلرینی آراشدیرماغا چالیشین.
 
'''شخصی تهدیدلر و تحقیرلر.''' ویکی پئدییا پرینسیپینه گوره قاداغان اولونسا دا، واندالیزم دئییل.
 
'''گوزله نیلمز ده ییشیکلیکلر.''' مقاله لره ائدیلن غئیری-عادی اوسلوبلو دوزه لیشلر اونلارین مولیفلرینی واندال آدلاندیرماغا اساس وئرمیر. مثلا، ایستیفاده چیلردن هانسیسا مقاله ده، ده یه رلی دوزه لیشلر ائدندن سونرا قیسا خولاصه ده " سالام، من علی یه م! " یازیرسا، او واندال دئییل. سادجه تجروبه سیز ایستیفاده چیدیر. بئله ایستیفاده چیلره دوستجاسینا قیسا خولاصه نی نه فورمادا یازماق لازیم اولدوغونو باشا سالین. اونو بلوکلامایین و ده ییشیکلیکلرینی لغو ائتمه یین.
 
==آدرئسلرینی ایزلمه İP ==
سطر ۹۱ ⟵ ۱۰۵:
[[ویکی‌پدیا:بولوکلاما]]
 
{{ویکی‌پدیا_سیاست‌لر_ایله_یؤنرگه‌لری}}
 
[[بؤلمه:ویکی‌پدیا سیاستلری]]
 
 
 
[[af:Wikipedia:Vandalisme]]
[[als:Wikipedia:Vandalismus]]
[[ang:Wikipedia:Bealu]]
[[ar:ويكيبيديا:تخريب]]
[[as:ৱিকিপিডিয়া:ধ্বংসপ্ৰৱণতা]]
[[az:Vikipediya:Vandalizm]]
[[bg:Уикипедия:Вандализъм]]
[[bs:Wikipedia:Vandalizam]]
[[en:Wikipedia:Vandalism]]
[[ca:Viquipèdia:Vandalisme]]
[[cs:Wikipedie:Vandalismus]]
[[da:Wikipedia:Hærværk]]
[[de:Wikipedia:Vandalismus]]
[[el:Βικιπαίδεια:Βανδαλισμός]]
[[es:Wikipedia:Vandalismo]]
[[eo:Vikipedio:Vandalismo]]
[[eu:Wikipedia:Bandalismoa]]
[[fa:ویکی‌پدیا:خرابکاری]]
[[fo:Wikipedia:Herverk]]
[[fr:Wikipédia:Vandalisme]]
[[ko:위키백과:문서 훼손]]
[[hsb:Wikipedija:Wandalizm]]
[[hr:Wikipedija:Vandalizam]]
[[id:Wikipedia:Vandalisme]]
[[is:Wikipedia:Skemmdarverk]]
[[he:ויקיפדיה:טיפול בהשחתה]]
[[jv:Wikipedia:Vandalisme]]
[[ka:ვიკიპედია:ვანდალიზმი]]
[[kk:Уикипедия:Вандализм]]
[[sw:Wikipedia:Uharabu]]
[[ltg:Vikipedeja:Vandaļu gors]]
[[la:Vicipaedia:Malefactor]]
[[lb:Wikipedia:Vandalismus]]
[[lt:Vikipedija:Vandalizmas]]
[[hu:Wikipédia:Vandalizmus]]
[[mk:Википедија:Вандализам]]
[[ml:വിക്കിപീഡിയ:നശീകരണം]]
[[arz:ويكيبيديا:تخريب]]
[[ms:Wikipedia:Laku musnah]]
[[mn:Wikipedia:Вандализм]]
[[nl:Wikipedia:Vandalisme]]
[[ja:Wikipedia:荒らし]]
[[no:Wikipedia:Vandalisme]]
[[nn:Wikipedia:Hærverk]]
[[pl:Wikipedia:Wandalizm]]
[[pt:Wikipédia:Vandalismo]]
[[qu:Wikipidiya:Wandalismu]]
[[ro:Wikipedia:Vandalism]]
[[ru:Википедия:Вандализм]]
[[se:Wikipedia:Vandalisma]]
[[scn:Wikipedia:Vandalismu]]
[[simple:Wikipedia:Vandalism]]
[[sk:Wikipédia:Vandalizmus]]
[[ckb:ویکیپیدیا:خراپکاری]]
[[sr:Википедија:Вандализам]]
[[sh:Wikipedia:Vandalizam]]
[[fi:Wikipedia:Vandalismi]]
[[sv:Wikipedia:Klottersanering]]
[[tl:Wikipedia:Bandalismo]]
[[te:వికీపీడియా:దుశ్చర్య]]
[[th:วิกิพีเดีย:การก่อกวน]]
[[chr:Wikipedia:Vandalism]]
[[tr:Vikipedi:Vandalizm]]
[[udm:Wikipedia:Вандализм]]
[[uk:Вікіпедія:Вандалізм]]
[[ur:منصوبہ:تخریب کاری]]
[[vec:Wikipedia:Vandałismo]]
[[vi:Wikipedia:Phá hoại]]
[[vls:Wikipedia:Vandalisme]]
[[yi:װיקיפּעדיע:וואנדאליזם]]
[[zh-yue:Wikipedia:破壞]]
[[zh:Wikipedia:破坏]]