ویکی‌پدیا:واندالیزم: نوسخه‌لر آراسینداکی فرق

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۲:
اگر با خرابکاری کاربری مواجه شدید با یکی از [[ویکی‌پدیا:فهرست مدیران|مدیران]] تماس بگیرید یا در صفحه بحث کاربر خرابکار، یکی از الگوهای خرابکاری را ثبت کنید.
 
== نوع‌لار ==
== انواع خرابکاری ==
معمولترین انواع خرابکاری در ویکی‌پدیا از قرار زیرند:
 
خط ۳۹:
;سوء استفاده برای تبلیغ: قرار دادن ایمیل در نوشته‌ها و یا تبلیغ سایت یا وبلاگ خود در صفحهٔ دیگران که موضوع متفاوتی دارد.
 
== نه واندالیزم دئییل؟ ==
== آنچه خرابکاری نیست ==
کارهای زیر خرابکاری نیستند گرچه گاه چنین نامیده می‌شوند:
 
خط ۵۱:
بعضی اوقات، ممکن است بعضی از کاربران مطالب نادرست یا غیردقیقی به مقاله‌ها بیافزایند که به ظن خودشان درست است؛ بنابراین آنها با نیتی خیر، سعی در ارتقای سطح این دانشنامه می‌کنند. اگر معتقدید که مطلبی نادرست به مقاله افزوده شده‌است اول اطمینان حاصل کنید که واقعاً نادرست است. در مرحلهٔ بعد پیرامون صحت واقعیات مطرح شده، با نویسنده (کاربر مورد نظر) به بحث بنشینید.
 
== یکدندگیلج ائتمک ==
بعضی از کاربران نمی‌توانند با کاربران دیگری که می‌خواهند با آنان در صفحهٔ بحث مقاله گفتگو کنند به توافق برسند؛ و به تناوب تغییراتی در مقاله می‌دهند که خلاف نظر بقیه است. این جای بسی تاسف دارد ولی خرابکاری نیست. (البته ممکن است مشمول قانون سه‌برگردان شوند). در صورت برخورد با چنین مواردی می‌توانید به صفحهٔ حل و فصل اختلافات رجوع کنید و راهنمایی بجویید.
 
== اینجیتمه و شخصی حمله ==
== اذیت و آزار و حملات شخصی ==
سیاست ما در این مورد واضح و روشن است. آزار و همین طور حملات شخصی ممنوع است. بعضی از نمونه‌های اذیت و آزار به شکل خرابکاری (مثلا در صفحهٔ کاربری افراد) است. اما به طور کلی باید به خاطر داشت که اذیت و آزار افراد خرابکاری نیست.
 
== شابلون‌لار ==
== الگوهای خرابکاری ==
{|width="750px" border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="margin:1em 1em 1em 1em; border-style:solid;"
|- style="background:#fff;"
خط ۹۲:
|}
 
==آی‌پی آدرس‌لرینی تاپماق ==
==آدرئسلرینی ایزلمه İP ==
İP آدرئسلرینین صاحیبینی آشاغاداكی كئچیدلر واسیطه سیله تاپماق اولار :